Dit vond ik leuk #1

IMG_20150326_121640

Een blog is geen blog tegenwoordig als je niet af en toe vertelt over je favorieten. Je favoriete eten, je favoriete make-up, je favoriete muziek, alles kan.

En dus kon ik natuurlijk niet achterblijven. Ik vertel vandaag over mijn lievelings dingen van de afgelopen tijd.

Ten eerste over  de foto hier boven. En daarmee bedoel ik dus de lente! Ok, aan het weer kan je het nog niet altijd merken. Maar de lente hangt wel degelijk in de lucht! En dus geniet ik van alle jonge dieren en de bloemen die alles opfleuren en van de zon die toch echt wel lekker warm is als hij eindeijk door de wolken doorbreekt.

IMG_20150321_124518

DSCN4244

Dit las ik graag. 

Ik ben bezig om de boeken in mijn boekenkast opnieuw te lezen. Dit alles in het kader van kijken welke er weg kunnen zodat ik bij de volgende verhuizing minder hoef te sjouwen. Maar sommige mogen toch nog echt even langer blijven.

Zo ook deze: Ik haal je op, ik neem je mee van Niccolo Ammaniti. Een prachtig geschreven verhaal met twee heel verschillende hoofdpersonages. De ene een verlegen jongen van 12 jaar, de andere een 40 jarige playboy. Ze hebben niks gemeen, behalve dat ze allebei verliefd zijn. Het is echt zo’n boek dat alles heeft: romantiek, drama, humor en ook nog eens heel mooi geschreven.

Mijn andere favoriet heb ik nu uitgeleend, maar dat was Girlfriend in a coma van Douglas Coupland. Het gaat over een meisje van 17 jaar dat in coma raakt en hoe haar vrienden daar mee om gaan en hoe hun leven verder gaat. Er blijkt echter nog meer aan de hand en het boek word in de loop ook wat meer dystopisch. Ik wil er niet te veel op in gaan omdat ik niet wil verklappen wat er gebeurt. Maar ik heb opnieuw erg genoten van dit boek.

Dit keek ik graag

De beste ontdekking die ik dit jaar tot nu toe heb gedaan is The 100. De aarde is verwoest door een kernoorlog en de enige overlevende leven op een ruimteschip. Er blijkt echter nog maar voor een paar maanden zuurstof over te zijn op het schip. Daarom worden er 100 jeugd gevangenen naar de aarde gestuurd om te kijken of deze bewoonbaar is. Dat blijkt zo te zijn, maar ze zijn daar niet alleen. Dun dun duuunnn. Nou ja, er gebeuren dus van allerlei onverwachte dingen en ik zit constant op het puntje van m’n stoel. Echt een aanrader! Ze zijn nu net klaar met het tweede seizoen, dus moet nu helaas weer even wachten tot seizoen 3.

DSCN4243

Dit luisterde ik graag

Het meest geluisterde album van de afgelopen paar maanden is zeker 1989 van Taylor Swift. Ja, dat durf ik best toe te geven. Het is een echt pop album en het heeft hele fijne nummers en ik zing lekker mee en word er vrolijk van.

What a terrible world, what a beautiful world van The Decemberists luister ik nu pas voor de tweede keer, maar het is nu al mijn favoriete van het jaar. Wat een pracht album!

Dit at ik graag

Er zijn de laatste tijd niet echt dingen die ik extra vaak eet of helemaal ontdekt heb, maar heb wel wat food gerelateerde favorieten!

Ik kocht het nieuwe boek van Yotam Ottolenghi. Ik heb er nog maar één keer uit gekookt, maar dat was echt heerlijk. Maar ik ga er zeker meer uit maken, ik heb er al een heleboel op het oog.

Ik vind het steeds leuker om af te spreken voor ontbijt. Het is gebruikelijker om samen te dineren of lunchen, maar ontbijten krijgt bij mij de laatste tijd een streepje voor. Het is een lekker en gezellig begin van de dag en je krijgt er veel energie van voor de rest van de dag.

En voor de rest

Volg ik een heleboel instagrams van foodbloggers en bekende chefs en maakt het niet uit of je nou Marcella of Nigella Lawson heet. We willen allemaal graag laten zien wat we net gekookt en gebakken hebben en dus zijn we allemaal hetzelfde 😉

Een gedachte over “Dit vond ik leuk #1

Plaats een reactie