Life is a song TAG

DSCN4288

De lieve Dina verzon deze TAG met allemaal vragen over muziek. Life is a song, want muziek speelt zeker een grote rol in mijn leven en muziek is overal.

Ik vond het echt een superleuke tag om in te vullen en hier zijn mijn antwoorden!

Wie is je favoriete artiest?

Arcade Fire, sinds toen dus.

Vraag me alsjeblieft niet wie er op de tweede plek komt.

Zing je onder de douche?

Nee, eigenlijk niet. Als ik een liedje heel erg in m’n hoofd heb zitten wil ik het nog wel eens neuriën, maar echt zingen, nee. Kan ik m’n huisgenoten ook niet aan doen.

Wat was de eerste cd in je bezit?

Van Sinterklaas kregen we elk jaar een kinderen voor kinderen cd. Die werden helemaal grijs gedraaid en ik kan ze nu nog steeds van voor tot achter mee zingen. Wat de eerste cd met “grote mensen muziek” was weet ik niet meer precies. Ik denk de cd van The backstreet boys, of zo’n verzamel cd met top 40 liedjes.

Als er nog geen internet bestond (dus ook geen spotify, youtube, downloaden) welke cd zou je dan kopen?

Ik koop nog steeds cd’s en een uitje naar de cd-winkel is nog steeds een van mijn favoriete bezigheden. Het is wel een beetje in gevaarlijk hobby voor me, voor ik het weet loop ik weer met een hele stapel naar de kassa. Dus ik mag niet te vaak gaan van mezelf.

De laatste keer kocht ik de nieuwste van The Decemberists  en Sufjan Stevens (en nog een paar anderen.) En de volgende keer wil ik de nieuwe van Death Cab for Cutie halen. Ik hoef niet bang te zijn dat ik niet kan slagen in de cd winkel in ieder geval.

Welk nummer of artiest is een “guilty pleasure” van jou? (wel eerlijk zijn hè!)

Ik doe niet aan guilty pleasures ;). Nee, serieus. Ik heb een brede muziek smaak, van Britney Spears, via Johnny Cash, tot klassiek. Met alles wat daar tussen of buiten valt. Ik vind niet dat muziek ooit iets moet zijn waar je je voor hoeft te schamen.

Welke artiest(en) heb je live gezien?

Heel veel. Ik ga heel graag naar concerten en festivals, dus mijn lijstje is inmiddels al behoorlijk lang. Een paar van de bands die ik meerdere keren heb gezien en/of waar ik heel blij van werd zijn: Arcade Fire, Muse, Kaizers Orchestra, Kings of Leon, We Are Scientists, Death Cab for Cutie, The Decemberists, Patrick Wolf, Beirut, Two door cinema club, Sigur Rós. Ik vergeet er nu vast een heleboel..

Van wat voor muziek of welk nummer word je emotioneel?

Er is niet per se één nummer waar ik emotioneel van word, dat ligt heel erg aan mijn stemming en de situatie.

Maar de stem van Johnny Cash kan me erg raken, ik hield het niet droog toen ze Oh Children van Nick Cave in de Harry Potter film draaide, tijdens Arcade Fire concerten heb ik ook altijd emotionele momenten en dan heb je nog Death Cab for Cutie

Aan welk nummer heb je een speciale herinnering? Welke herinnering brengt dit nummer bij je naar boven als je het luistert?

Ik vind het zo bijzonder dat je bij sommige nummers echt meteen wordt terug gevoerd naar een bepaalde tijd of plek.

Als ik Eternal Flame van de Bangles hoor waan ik me altijd op de achterbank van de auto als kind. Dat we dan terug naar huis reden en het was al donker buiten en dat je dan een beetje naar buiten staart en doezelt. En ik eigenlijk geen Engels kon, maar toch wel wist waar het liedje over ging.

Of de liedjes van Rancid die ik als 16 jarig  door m’n kamer schalde en m’n zusje dan via msn zei dat ik het harder moest zetten en we dan op de overloop gingen dansen.

Of Mr Brightside van The Killers, ik hoef m’n ogen maar dicht te toen en ik sta alweer te swingen in de Bedrock.

Wil je deze tag ook doen? Leuk! Link dan wel eventjes door naar Dina.

2 gedachtes over “Life is a song TAG

  1. Aaah zo leuk om te lezen, heel leuk dat je de TAG hebt ingevuld! De herinneringen bij bepaalde nummers, gek is dat eigenlijk hè? Johnny Cash is echt tof, je hebt een goede smaak! 😀

    (Ik zal dit blogje trouwens even in de lijst zetten met mensen die ‘m hebben ingevuld.)

Plaats een reactie